Arnold Layne had a strange hobby | Arnold Layne měl zvláštní koníček |
Collecting clothes | Sběr oblečení |
Moonshine, washing line | Měsíční svít, šňůra na prádlo |
They suit him fine | Padne mu skvěle |
On the wall hung a tall mirror | Na zdi viselo vysoké zrcadlo |
Distorted view | Zkreslený pohled |
See thru‘ baby blue | Koukni skrz smutné dítě |
He dug it oh Arnold Layne | Vykopal ho, ach, Arnolde Layne |
It’s not the same | To není to samé |
Takes two to know | Bere dva, aby věděl |
Two to know | Dva aby věděl |
Why can’t you see | Proč jen to nevidíš? |
Arnold Layne | Arnolde Layne |
Now he’s caught | Teď je chycen |
A nasty sort of person | Odporný typ člověka |
They gave him time | Dali mu čas |
Doors clang, chain gang | Kalpnutí dveří, vězni v řetězech |
He hates it | Nenávidí to |
Oh Arnold Layne | Ach, Arnolde Layne |
It’s not the same | To není to samé |
Takes two to know | Bere dva, aby věděl |
Two to know | Dva aby věděl |
Why can’t you see | Proč jen to nevidíš |
Arnold Layne | Arnolde Layne |
Don’t do it again | Už to nedělej |
Arnold Layne had a strange hobby |
Collecting clothes |
Moonshine, washing line |
They suit him fine |
On the wall hung a tall mirror |
Distorted view |
See thru‘ baby blue |
He dug it oh Arnold Layne |
It’s not the same |
Takes two to know |
Two to know |
Why can’t you see |
Arnold Layne |
Now he’s caught |
A nasty sort of person |
They gave him time |
Doors clang, chain gang |
He hates it |
Oh Arnold Layne |
It’s not the same |
Takes two to know |
Two to know |
Why can’t you see |
Arnold Layne |
Don’t do it again |
Arnold Layne měl zvláštní koníček |
Sběr oblečení |
Měsíční svít, šňůra na prádlo |
Padne mu skvěle |
Na zdi viselo vysoké zrcadlo |
Zkreslený pohled |
Koukni skrz smutné dítě |
Vykopal ho, ach, Arnolde Layne |
To není to samé |
Bere dva, aby věděl |
Dva aby věděl |
Proč jen to nevidíš? |
Arnolde Layne |
Teď je chycen |
Odporný typ člověka |
Dali mu čas |
Kalpnutí dveří, vězni v řetězech |
Nenávidí to |
Ach, Arnolde Layne |
To není to samé |
Bere dva, aby věděl |
Dva aby věděl |
Proč jen to nevidíš |
Arnolde Layne |
Už to nedělej |
„Arnold Layne“ První singl kapely vydaný 10. března 1967 (B stranu obsadila Candy And A Currant Bun). Text o „nebohém“ Arnoldovi, který krade dámské oblečení a převléká se do něj, je inspirován skutečnými událostmi – studentkám, kterým matka Rogera Waterse a matka Syda Barreta pronajímaly v Cambridge byt, se ztrácelo sušící se prádlo…
Přestože skladba zaznamenala celkem solidní úspěch v hitparádách (Top 20), kvůli kontroverznímu tématu ji stěžejní britská rádia odmítala uvádět. Píseň nakonec nevyšla na řadovém albu, ale zůstává velmi oblíbenou a byla součástí řady kompilací či jako bonus také výroční reedice prvního alba skupiny. Často byla uváděna v rámci živých vystoupení v raných dobách skupiny, do setlistu ji zařadil David Gilmour během turné k albu On An Island a je také nedílnou součástí vystoupení Nicka Masona a jeho Nick Mason’s Saucerful Of Secrets.
Oh my girl sitting in the sun | Ach děvče moje sedící na slunci |
Go buy candy and a currant bun | Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
I like to see you run | Rád tě vidím běhat |
Like that | Přesně tak |
Oh my girl fading in the sun | Ach holka moje vadnoucí na slunci |
Go buy a candy and a currant bun | Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
I’m high! Don’t try to spoil the fun | Jsem v rauši! Nepokoušej se zkazit tu náladu |
Go cry or I’ll have another one | Jdi se vybrečet nebo si dám další |
Ooh don’t touch me child | Och, nedotýkej se mě, dítě |
Please, you know you drive me wild | Prosím, ty víš, jak mě rozpaluješ |
Please, you know I’m feeling frail | Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
Ooh don’t talk to me | Och, nemluv na mě |
Please, just walk with me | Prosím, jen se mnou choď |
Please, you know I’m feeling frail | Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
It’s true sun’s shining very bright | Je to tak, slunce svítí velmi jasně |
It’s you I’m gonna love tonight | Jsi to ty, koho dneska pomiluju |
Ice cream tastes good if you eat it right | Zmrzlina chutná skvěle, když víš, jak ji jíst |
Ice cream tastes good if you treat it right | Zmrzlina chutná skvěle, když s ní správně zacházíš |
Ooh don’t talk to me | Och, nemluv na mě |
Please, you know you drive me wild | Prosím, ty víš, jak mě rozpaluješ |
Please, you know I’m feeling frail | Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
Oh my girl fading in the sun | Ach holka moje vadnoucí na slunci |
Go buy a candy and a currant bun | Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
I’m high don’t try to spoil the fun | Jsem v rauši nepokoušej se zkazit tu náladu |
Go cry or I’ll have another one | Jdi se vybrečet nebo si dám další |
Oh my girl sitting in the sun |
Go buy candy and a currant bun |
I like to see you run |
Like that |
Oh my girl fading in the sun |
Go buy a candy and a currant bun |
I’m high! Don’t try to spoil the fun |
Go cry or I’ll have another one |
Ooh don’t touch me child |
Please, you know you drive me wild |
Please, you know I’m feeling frail |
Ooh don’t talk to me |
Please, just walk with me |
Please, you know I’m feeling frail |
It’s true sun’s shining very bright |
It’s you I’m gonna love tonight |
Ice cream tastes good if you eat it right |
Ice cream tastes good if you treat it right |
Ooh don’t talk to me |
Please, you know you drive me wild |
Please, you know I’m feeling frail |
Oh my girl fading in the sun |
Go buy a candy and a currant bun |
I’m high don’t try to spoil the fun |
Go cry or I’ll have another one |
Ach děvče moje sedící na slunci |
Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
Rád tě vidím běhat |
Přesně tak |
Ach holka moje vadnoucí na slunci |
Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
Jsem v rauši! Nepokoušej se zkazit tu náladu |
Jdi se vybrečet nebo si dám další |
Och, nedotýkej se mě, dítě |
Prosím, ty víš, jak mě rozpaluješ |
Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
Och, nemluv na mě |
Prosím, jen se mnou choď |
Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
Je to tak, slunce svítí velmi jasně |
Jsi to ty, koho dneska pomiluju |
Zmrzlina chutná skvěle, když víš, jak ji jíst |
Zmrzlina chutná skvěle, když s ní správně zacházíš |
Och, nemluv na mě |
Prosím, ty víš, jak mě rozpaluješ |
Prosím, ty víš, že se cítím křehký |
Ach holka moje vadnoucí na slunci |
Jdi koupit bonbón a rybízovou buchtu |
Jsem v rauši nepokoušej se zkazit tu náladu |
Jdi se vybrečet nebo si dám další |
„Bonbón a rybízová buchta“ B strana singlu Arnold Layne, provázená řadou kontroverzí během nahrávání. Původně jde o skladbu „Let’s Roll Another One“ („Ubal mi dalšího“), která však byla kvůli svému názvu a vyznění textu nepřijatelná. Proto ji Syd Barrett přepracoval na údajně „přijatelnější“ Candy And A Current Bun. Ponecháme na úvaze ctěného čtenáře, zda je text, obsahující například verše jako „I’m high! Don’t try to spoil the fun“ nějak zásadně výchovnější…
Emily tries but misunderstands | Emily to zkouší ale pořád nechápe |
She’s only inclined to borrow somebodys dream | Má sklony půjčovat si cizí sny |
‚Till tomorrow | Do zítřka |
There is no other day | Není žádný jiný den |
Let’s try it another way | Zkusme to jinak |
You’ll loose your mind and play | Ztratíš rozum a začneš hrát |
Free games for may | Květnové hry zdarma |
See Emily play | Podívej jak si Emily hraje |
Soon after dark Emily cries | Brzo po soumraku Emily pláče |
She’s gazing at trees in sorrow | Smutně hledí na stromy |
Hardly a sound ‚till tomorrow | Těžko ji kdo uslyší až do zítřka |
There is no other day | Není žádný jiný den |
Let’s try it another way | Zkusme to jinak |
You’ll loose your mind and play | Ztratíš rozum a začneš hrát |
Free games for may | Květnové hry zdarma |
See Emily play | Podívej jak si Emily hraje |
Put on a gown that touches the ground | Vzala si róbu která se dotýká země |
Float on a river for ever and ever | Pluje po řece pořád a pořád |
Emily | Emily |
There is no other day | Není žádný jiný den |
Let’s try it another way | Zkusme to jinak |
You’ll loose your mind and play | Ztratíš rozum a začneš hrát |
Free games for may | Květnové hry zdarma |
See Emily play | Podívej jak si Emily hraje |
Emily tries but misunderstands |
She’s only inclined to borrow somebodys dream |
‚Till tomorrow |
There is no other day |
Let’s try it another way |
You’ll loose your mind and play |
Free games for may |
See Emily play |
Soon after dark Emily cries |
She’s gazing at trees in sorrow |
Hardly a sound ‚till tomorrow |
There is no other day |
Let’s try it another way |
You’ll loose your mind and play |
Free games for may |
See Emily play |
Put on a gown that touches the ground |
Float on a river for ever and ever |
Emily |
There is no other day |
Let’s try it another way |
You’ll loose your mind and play |
Free games for may |
See Emily play |
Emily to zkouší ale pořád nechápe |
Má sklony půjčovat si cizí sny |
Do zítřka |
Není žádný jiný den |
Zkusme to jinak |
Ztratíš rozum a začneš hrát |
Květnové hry zdarma |
Podívej jak si Emily hraje |
Brzo po soumraku Emily pláče |
Smutně hledí na stromy |
Těžko ji kdo uslyší až do zítřka |
Není žádný jiný den |
Zkusme to jinak |
Ztratíš rozum a začneš hrát |
Květnové hry zdarma |
Podívej jak si Emily hraje |
Vzala si róbu která se dotýká země |
Pluje po řece pořád a pořád |
Emily |
Není žádný jiný den |
Zkusme to jinak |
Ztratíš rozum a začneš hrát |
Květnové hry zdarma |
Podívej jak si Emily hraje |
„Podívej jak si Emily hraje“ Emily vyšla 16. června 1967 jako druhý singl Pink Floyd, dosáhla na 6. příčku britského singlového žebříčku. Původně byla nahrána jako mimoalbový singl, ovšem v americké edici The Piper At The Gates Of Dawn byla zařazena jako první skladba alba.
O inspiraci textu existuje víc teorií. Podle jedné prý jde o dívku, kterou Syd spatřil v lese, kde „spal“ pod vlivem drogy, některé prameny tvrdí, že inspirací byla dcera barona Younga, Emily Young, přezdívaná v klubu UFO „psychedelická školačka“. Stejně tak je trochou tajemství zahaleno samotné nahrávání skladby – původně měla vzniknout v mnohem delší verzi, byla zkracována a několikrát přemíchávána. A vzhledem k tomu, že se původní záznamy ztratily, nebylo možné v pozdějších letech vytvořit plnohodnotný stereo mix.
Skladba patří do rock`n`rollové Síně slávy jako jedna z 500 písní, které formovaly rockovou hudbu.
Got a presstop can, cigarettes in my pocket | Mám zmačkanou plechovku a krabičku cigaret v kapse |
Going up to the shops | Stoupám nahoru k obchodům |
Shopping at shops she’s walking with a sunshine tan | Nakupuji v obchodech, kde se ona prochází se svým opálením |
Feeling very cool | Cítí se velmi cool |
At the butchers and the bakers and the supermarket stall | U řezníků a pekařů a u stánků v supermarketu |
Getting ev’rything she wants from the supermarket stall | Dostane všechno, co chce, ze stánku v supermarketu |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Cornering me as she trips up the street to meet the people | Zahání mě do úzkých, když korzuje nahoru ulicí, aby potkala nový lidi |
She’s on time again and I catch her by the eye | Je zase přesná a já ji jen koutkem oka zachytím |
Then I stop and have to think what a funny thing to do | Pak se zastavím a musím přemýšlet, co za šílenosti zase udělám |
‚Cos I’m feeling very faint | Protože se cítím fakt pod psa |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
I love she | Miluju ji |
She loves me | Ona miluje mě |
See you | Uvidíme se |
See you | Uvidíme se |
Thought you might like to know | Myslel jsem, že bys to ráda věděla |
I’m the lorry driver man | Jsem řidič náklaďáku |
She’s on the run | Ona je na útěku |
Down by the river side | Dole na břehu řeky |
Feeding ducks by the afternoon tide | Krmí kachny v odpoledním přílivu |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Got a presstop can, cigarettes in my pocket |
Going up to the shops |
Shopping at shops she’s walking with a sunshine tan |
Feeling very cool |
At the butchers and the bakers and the supermarket stall |
Getting ev’rything she wants from the supermarket stall |
Apples and oranges |
Cornering me as she trips up the street to meet the people |
She’s on time again and I catch her by the eye |
Then I stop and have to think what a funny thing to do |
‚Cos I’m feeling very faint |
Apples and oranges |
I love she |
She loves me |
See you |
See you |
Thought you might like to know |
I’m the lorry driver man |
She’s on the run |
Down by the river side |
Feeding ducks by the afternoon tide |
Apples and oranges |
Apples and oranges |
Apples and oranges |
Mám zmačkanou plechovku a krabičku cigaret v kapse |
Stoupám nahoru k obchodům |
Nakupuji v obchodech, kde se ona prochází se svým opálením |
Cítí se velmi cool |
U řezníků a pekařů a u stánků v supermarketu |
Dostane všechno, co chce, ze stánku v supermarketu |
Jablka a pomeranče |
Zahání mě do úzkých, když korzuje nahoru ulicí, aby potkala nový lidi |
Je zase přesná a já ji jen koutkem oka zachytím |
Pak se zastavím a musím přemýšlet, co za šílenosti zase udělám |
Protože se cítím fakt pod psa |
Jablka a pomeranče |
Miluju ji |
Ona miluje mě |
Uvidíme se |
Uvidíme se |
Myslel jsem, že bys to ráda věděla |
Jsem řidič náklaďáku |
Ona je na útěku |
Dole na břehu řeky |
Krmí kachny v odpoledním přílivu |
Jablka a pomeranče |
Jablka a pomeranče |
Jablka a pomeranče |
„Jablka a pomeranče“ Skladba je třetím singlem skupiny a zároveň posledním, pod nímž je podepsán Syd Barrett. Vyšla v listopadu 1967 spolu s Paint Box na B straně. Přestože ji skupina považovala za zdařilou a vhodnou pro album, na řadové desce nikdy nevyšla a v hitparádách také nijak nebodovala.
Text je inspirován snad tehdejší Sydovou přítelkyní Lynsey, snad dívkou, již podle rozhovoru potkal v supermarketu. Každopádně jde o jednu z mála „zamilovaných“ skladeb Pink Floyd. Téma lásky mezi mužem a ženou nepatří v celé historii skupiny k příliš frekventovaným.
Last night I had too much to drink | Včera v noci jsem toho musel hodně vypít |
Sitting in a club with so many fools | Sedíc v klubu s těmi hlupáky |
Playing to rules, trying to impress | Harijíc si na pravidla snažíc se zapůsobit |
But feeling rather empty | Ale cítil jsem se docela prázdný |
I had another drink | Dal jsem si další drink |
What a way to spend that ev’ning! | Jaký skvělý způsob jak strávit večer |
They all turn up with their friends | Všichni tu měli své kamarády |
Playing the game | Hráli si své hry |
They’re in the scene | Všichni byli středem pozornosti |
Oh I should have been far away | Měl jsem být hodně daleko |
Getting up, I feel so bad | Vstávám, je mi fakt mizerně |
Remembering what’s been before | Rozpomínajíc se co se před tím dělo |
I open the door | Otevírám dveře |
To empty room | Do prázdné místnosti |
Then I forget | A pak zapomínám |
The telephone rings and someone speaks | Telefon zvoní a někdo mluví |
She would very much like to go out to a show | Hrozně ráda by šla na tu show |
So what can I do? | Tak co můžu dělat? |
I can’t think what to say | Nemůžu přemýšlet, co říct |
She’ll see thru anyway | Stejně mě prokoukne |
Out of the frontdoor I go | Z vchdových dveží vycházím |
Traffic’s moving rather slow, I’m arriving late | Doprava se hýbe hrozně pomalu, jedu pozdě |
There she waits looking very angry | Tamhle čeká, vypadá dost naštvaně |
As cross as she can be | Rozlobená, jak jen může být |
Getting up, I feel so bad | Vstávám, je mi fakt mizerně |
Remembering what’s been before | Rozpomínajíc se co se před tím dělo |
I open the door | Otevírám dveře |
To an empty room | Do prázdné místnosti |
Then I forget | A pak zapomínám |
Last night I had too much to drink |
Sitting in a club with so many fools |
Playing to rules, trying to impress |
But feeling rather empty |
I had another drink |
What a way to spend that ev’ning! |
They all turn up with their friends |
Playing the game |
They’re in the scene |
Oh I should have been far away |
Getting up, I feel so bad |
Remembering what’s been before |
I open the door |
To empty room |
Then I forget |
The telephone rings and someone speaks |
She would very much like to go out to a show |
So what can I do? |
I can’t think what to say |
She’ll see thru anyway |
Out of the frontdoor I go |
Traffic’s moving rather slow, I’m arriving late |
There she waits looking very angry |
As cross as she can be |
Getting up, I feel so bad |
Remembering what’s been before |
I open the door |
To an empty room |
Then I forget |
Včera v noci jsem toho musel hodně vypít |
Sedíc v klubu s těmi hlupáky |
Harijíc si na pravidla snažíc se zapůsobit |
Ale cítil jsem se docela prázdný |
Dal jsem si další drink |
Jaký skvělý způsob jak strávit večer |
Všichni tu měli své kamarády |
Hráli si své hry |
Všichni byli středem pozornosti |
Měl jsem být hodně daleko |
Vstávám, je mi fakt mizerně |
Rozpomínajíc se co se před tím dělo |
Otevírám dveře |
Do prázdné místnosti |
A pak zapomínám |
Telefon zvoní a někdo mluví |
Hrozně ráda by šla na tu show |
Tak co můžu dělat? |
Nemůžu přemýšlet, co říct |
Stejně mě prokoukne |
Z vchdových dveží vycházím |
Doprava se hýbe hrozně pomalu, jedu pozdě |
Tamhle čeká, vypadá dost naštvaně |
Rozlobená, jak jen může být |
Vstávám, je mi fakt mizerně |
Rozpomínajíc se co se před tím dělo |
Otevírám dveře |
Do prázdné místnosti |
A pak zapomínám |
„Skříňka s barvami“ B strana singlu Apples And Oranges je první skladbou, kterou pro Pink Floyd napsal a také nazpíval Rick Wright. Jde o píseň, která tak trochu předznamenává doby budoucí – slyšíme v ní hudební postupy dobře známé z mnoha stěžejních skladeb Pink Floyd. Pantbox najdeme například na albu Relics nebo jako bonus v reedici debutového The Piper At The Gates Of Down.
INSTRUMENTAL | INSTRUMENTÁLNÍ |
INSTRUMENTAL |
INSTRUMENTÁLNÍ |
„MEZIHVĚZDNÁ ŠTVANICE“ Pink Floyd natočili tuto skladbu již předtím, než byla finálně nahrána i pro toto album. Je např. součástí alba Tonite Let´s All Make Love In London – v tomto případě se jedná pravděpodobně o nejvěrnější oficiálně vydanou (i když oproti skutečnosti stále mnohem kultivovanější) ukázku stylu, jakým Pink Floyd hráli v londýnských klubech UFO a Marquee. Při živých vystoupeních dosahovala skladba extrémních délek (mnohdy i více než 40 minut) a členové kapely dokázali během hraní například složit stůl, uvařit a vypít čaj a podobně.
Hlavní hudební téma vzniklo tak, že se Peter Jenner pokoušel Sydovi s doprovodem kytary zazpívat kousek z „My Little Red Book“ (a je jen škoda, že byl riff vypuštěn z televizní komedie „Steptone And Son“).
Divoké „stereo řádění“ na konci je práce Normana Smithe, který byl zvyklý pracovat pro takové hvězdy jako The Beatles a podobně.
Got a presstop can, cigarettes in my pocket | Mám zmačkanou plechovku a krabičku cigaret v kapse |
Going up to the shops | Stoupám nahoru k obchodům |
Shopping at shops she’s walking with a sunshine tan | Nakupuji v obchodech, kde se ona prochází se svým opálením |
Feeling very cool | Cítí se velmi cool |
At the butchers and the bakers and the supermarket stall | U řezníků a pekařů a u stánků v supermarketu |
Getting ev’rything she wants from the supermarket stall | Dostane všechno, co chce, ze stánku v supermarketu |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Cornering me as she trips up the street to meet the people | Zahání mě do úzkých, když korzuje nahoru ulicí, aby potkala nový lidi |
She’s on time again and I catch her by the eye | Je zase přesná a já ji jen koutkem oka zachytím |
Then I stop and have to think what a funny thing to do | Pak se zastavím a musím přemýšlet, co za šílenosti zase udělám |
‚Cos I’m feeling very faint | Protože se cítím fakt pod psa |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
I love she | Miluju ji |
She loves me | Ona miluje mě |
See you | Uvidíme se |
See you | Uvidíme se |
Thought you might like to know | Myslel jsem, že bys to ráda věděla |
I’m the lorry driver man | Jsem řidič náklaďáku |
She’s on the run | Ona je na útěku |
Down by the river side | Dole na břehu řeky |
Feeding ducks by the afternoon tide | Krmí kachny v odpoledním přílivu |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Apples and oranges | Jablka a pomeranče |
Got a presstop can, cigarettes in my pocket |
Going up to the shops |
Shopping at shops she’s walking with a sunshine tan |
Feeling very cool |
At the butchers and the bakers and the supermarket stall |
Getting ev’rything she wants from the supermarket stall |
Apples and oranges |
Cornering me as she trips up the street to meet the people |
She’s on time again and I catch her by the eye |
Then I stop and have to think what a funny thing to do |
‚Cos I’m feeling very faint |
Apples and oranges |
I love she |
She loves me |
See you |
See you |
Thought you might like to know |
I’m the lorry driver man |
She’s on the run |
Down by the river side |
Feeding ducks by the afternoon tide |
Apples and oranges |
Apples and oranges |
Apples and oranges |
Mám zmačkanou plechovku a krabičku cigaret v kapse |
Stoupám nahoru k obchodům |
Nakupuji v obchodech, kde se ona prochází se svým opálením |
Cítí se velmi cool |
U řezníků a pekařů a u stánků v supermarketu |
Dostane všechno, co chce, ze stánku v supermarketu |
Jablka a pomeranče |
Zahání mě do úzkých, když korzuje nahoru ulicí, aby potkala nový lidi |
Je zase přesná a já ji jen koutkem oka zachytím |
Pak se zastavím a musím přemýšlet, co za šílenosti zase udělám |
Protože se cítím fakt pod psa |
Jablka a pomeranče |
Miluju ji |
Ona miluje mě |
Uvidíme se |
Uvidíme se |
Myslel jsem, že bys to ráda věděla |
Jsem řidič náklaďáku |
Ona je na útěku |
Dole na břehu řeky |
Krmí kachny v odpoledním přílivu |
Jablka a pomeranče |
Jablka a pomeranče |
Jablka a pomeranče |
„Jablka a pomeranče“ Skladba je třetím singlem skupiny a zároveň posledním, pod nímž je podepsán Syd Barrett. Vyšla v listopadu 1967 spolu s Paint Box na B straně. Přestože ji skupina považovala za zdařilou a vhodnou pro album, na řadové desce nikdy nevyšla a v hitparádách také nijak nebodovala.
Text je inspirován snad tehdejší Sydovou přítelkyní Lynsey, snad dívkou, již podle rozhovoru potkal v supermarketu. Každopádně jde o jednu z mála „zamilovaných“ skladeb Pink Floyd. Téma lásky mezi mužem a ženou nepatří v celé historii skupiny k příliš frekventovaným.
THERE WAS A KING WHO RULED THE LAND | BYL ZDE KRÁL JENŽ VLÁDL ZEMI |
HIS MAJESTY WAS IN COMMAND | JEHO MAJESTÁT PANOVAL |
THE SILVER EYES THE SCARLET EAGLE | STŘÍBRNÉ OČI ŠARLATOVÝ OREL |
SHOWERED SILVER ON THE PEOPLE | STŘÍBREM ZKRÁPĚL PODDANÉ |
OH MOTHER TELL ME MORE | ACH MATKO ŘEKNI MI VÍC |
WHY’D’YOU HAVE TO LEAVE ME THERE | PROČ MĚ TU MUSÍŠ NECHAT |
HANGING IN MY INFANT AIR , WAITING | SPOUTANÉHO V MÉM DĚTSKÉM STRACHU, ČEKAJÍCÍHO |
YOU ONLY HAVE TO READ THE LINES OF | MUSÍŠ JEN PŘEČÍST TY ŘÁDKY |
SCRIBBLY BLACK AND EVERYTHING SHINES | ČERNÍ NAČMÁRANÉ A VŠE SE ROZZÁŘÍ |
ACROSS THE STREAM WITH WOODEN SHOES | PŘES POTOK V DŘEVĚNÝCH BOTÁCH |
BELLS TO TELL THE KING THE NEWS | ZVONY CO KRÁLI NOVINKY ZVĚSTUJÍ |
A THOUSANDS MISTY RIDERS | TISÍCE MLHAVÝCH JEZDCŮ |
CLIMB UP HIGHER AND ONCE UPON A TIME | ŠPLHAJÍ STÁLE VÝŠ A BYLO NEBYLO |
WONDERING AND DREAMING | ŽASNU A SNÍM |
THE WORDS HAVE DIFFERENT MEANINGS | SLOVA MAJÍ RŮZNÉ VÝZNAMY |
YES THEY DID… | ANO UDĚLALI TO… |
FOR ALL THAT TIME SPENT IN THE ROOM | PO VŠECHEN TEN ČAS STRÁVENÝ V TOM POKOJI |
THE DOLL’S HOUSE DARKNESS OLD PERFUME | DOMEČEK PRO PANENKY TEMNĚ STAŘE VONÍCÍ |
AND FAIRLY STORIES HELD ME HIGH | A POHÁDKY MĚ DRŽELY VYSOKO |
ON CLOUDS OF SUNLIGHT FLOATING BY | V OBLACÍCH KOUPAJÍCÍCH SE VE SLUNEČNÍM SVITU |
OH MOTHER TELL ME MORE | ACH MATKO ŘEKNI MI VÍC |
TELL ME MORE… | ŘEKNI MI VÍC… |
THERE WAS A KING WHO RULED THE LAND |
HIS MAJESTY WAS IN COMMAND |
THE SILVER EYES THE SCARLET EAGLE |
SHOWERED SILVER ON THE PEOPLE |
OH MOTHER TELL ME MORE |
WHY’D’YOU HAVE TO LEAVE ME THERE |
HANGING IN MY INFANT AIR , WAITING |
YOU ONLY HAVE TO READ THE LINES OF |
SCRIBBLY BLACK AND EVERYTHING SHINES |
ACROSS THE STREAM WITH WOODEN SHOES |
BELLS TO TELL THE KING THE NEWS |
A THOUSANDS MISTY RIDERS |
CLIMB UP HIGHER AND ONCE UPON A TIME |
WONDERING AND DREAMING |
THE WORDS HAVE DIFFERENT MEANINGS |
YES THEY DID… |
FOR ALL THAT TIME SPENT IN THE ROOM |
THE DOLL’S HOUSE DARKNESS OLD PERFUME |
AND FAIRLY STORIES HELD ME HIGH |
ON CLOUDS OF SUNLIGHT FLOATING BY |
OH MOTHER TELL ME MORE |
TELL ME MORE… |
BYL ZDE KRÁL JENŽ VLÁDL ZEMI |
JEHO MAJESTÁT PANOVAL |
STŘÍBRNÉ OČI ŠARLATOVÝ OREL |
STŘÍBREM ZKRÁPĚL PODDANÉ |
ACH MATKO ŘEKNI MI VÍC |
PROČ MĚ TU MUSÍŠ NECHAT |
SPOUTANÉHO V MÉM DĚTSKÉM STRACHU, ČEKAJÍCÍHO |
MUSÍŠ JEN PŘEČÍST TY ŘÁDKY |
ČERNÍ NAČMÁRANÉ A VŠE SE ROZZÁŘÍ |
PŘES POTOK V DŘEVĚNÝCH BOTÁCH |
ZVONY CO KRÁLI NOVINKY ZVĚSTUJÍ |
TISÍCE MLHAVÝCH JEZDCŮ |
ŠPLHAJÍ STÁLE VÝŠ A BYLO NEBYLO |
ŽASNU A SNÍM |
SLOVA MAJÍ RŮZNÉ VÝZNAMY |
ANO UDĚLALI TO… |
PO VŠECHEN TEN ČAS STRÁVENÝ V TOM POKOJI |
DOMEČEK PRO PANENKY TEMNĚ STAŘE VONÍCÍ |
A POHÁDKY MĚ DRŽELY VYSOKO |
V OBLACÍCH KOUPAJÍCÍCH SE VE SLUNEČNÍM SVITU |
ACH MATKO ŘEKNI MI VÍC |
ŘEKNI MI VÍC… |
„MATKA MATILDA“ Syd se zde představuje jako bojácné dítě, které nechce, aby jeho maminka zhasla světlo po pohádce na dobrou noc a používá k tomuto vyjádření jeden ze svých nejvýmluvnějších a zároveň nejpoetičtějších textů. Jen pro zajímavost: po odchodu od kapely se Syd vrátil ke své mamince a byl jí velmi nablízku (nebo ona jemu?) až do její smrti v roce 1991. V této písni se poprvé objevuje hra na varhany Ricka Wrighta, která se později dostala do podvědomí pod přezdívkou „Rick´s Turkish Delight – Rickovo turecké potěšení“ (narážka na podobnost s tehdejší rozhlasovou reklamou na vynikající bonboniéru).
INSTRUMENTAL | INSTRUMENTÁLNÍ |
INSTRUMENTAL |
INSTRUMENTÁLNÍ |
„MEZIHVĚZDNÁ ŠTVANICE“ Pink Floyd natočili tuto skladbu již předtím, než byla finálně nahrána i pro toto album. Je např. součástí alba Tonite Let´s All Make Love In London – v tomto případě se jedná pravděpodobně o nejvěrnější oficiálně vydanou (i když oproti skutečnosti stále mnohem kultivovanější) ukázku stylu, jakým Pink Floyd hráli v londýnských klubech UFO a Marquee. Při živých vystoupeních dosahovala skladba extrémních délek (mnohdy i více než 40 minut) a členové kapely dokázali během hraní například složit stůl, uvařit a vypít čaj a podobně.
Hlavní hudební téma vzniklo tak, že se Peter Jenner pokoušel Sydovi s doprovodem kytary zazpívat kousek z „My Little Red Book“ (a je jen škoda, že byl riff vypuštěn z televizní komedie „Steptone And Son“).
Divoké „stereo řádění“ na konci je práce Normana Smithe, který byl zvyklý pracovat pro takové hvězdy jako The Beatles a podobně.